divendres, 20 de novembre del 2015

Feac Primària “Jocs quan no són tan petits” 19-11-15



Després de començar amb la lectura inicial vam encetar un diàleg sobre el temps que dediquem a compartir joc amb els nostres fills i filles, la compatibilitat entre ocupacions dels pares, dedicació a activitats extraescolars, deures, tipus de jocs que compartim amb els nostres fills...

Vam parlar de les ludoteques i de la magnífica oportunitat que ens proporcionen si hi acompanyem els nostres fills. Eh que ens podem reservar un temps per anar al gimnàs? Ens podem reservar un temps per acompanyar a la ludoteca als nostres fills i per jugar amb ells.

A continuació vam classificar deu targetes que descrivien els beneficis del joc, segons la importància que li atribuïm. Què en penseu?
           
El joc...
*      ... desenvolupa el llenguatge. Els nens, mentre juguen, xerren molt, fins i tot quan estan sols. Enriqueixen el vocabulari i aprenen a posar paraules a les imatges.
*      ... socialitza. Cal escoltar els altres, expressar-se, compartir i negociar davant els conflictes.
*      ... permet expressar i treure els sentiments que els preocupen.
*      ... ajuda a acceptar les pautes de convivència i a interioritzar-les.
*      ... crea defenses contra la frustració. No sempre es guanya i cal aprendre a acceptar les derrotes.
*      ... quan es juga cal prendre decisions. És una manera natural, delimitada i protegida d’assajar la futura vida adulta.
*      ...contribueix a crear confiança en un mateix, a l’autoconeixement i a millorar l’autoestima
*      ... implica acceptar reptes, i per tant, fomenta l’instint de superació.
*    ... permet relacionar la satisfacció i el fet de passar-s’ho bé amb l’acceptació de reptes i relacions socials.
*      ... desperta la curiositat, el motor de l’aprenentatge. Qui no és curiós, no aprèn.



També vam comentar un Pwp que havia preparat l’Albert Marqués sobre els videojocs El va presentar el dia anterior en el FEAC d’ESO i va agradar a tothom:

o   Actitud de l’adult davant els videojocs dels fills: de control, de prohibició, de compartir el joc amb ells?
o   Cinc qüestions bàsiques. El meu fill:
o   A què juga? Es va parlar d’alguns jocs, especialment dels més addictius. Entre els jocs on-line, els millors són els cooperatius.
o   Com juga? Sol, acompanyat, en línia?
o   Per què juga? Si hi ha massa addicció, la culpa no és del joc.
o   Quan juga? S’ha de saber pactar els horaris, després d’haver fet les tasques principals. Convé que els pares sàpiguen generar activitats que engresquin els fills: esports, excursions,...
o   Quant juga? Alerta quan hi ha un excés en l’ús dels videojocs. Es pot buscar en ells l’evasió de la realitat. Vigilar si s’observen canvis en el comportament, si es deixen de banda els estudis o tasques, si augmenta l’aïllament social. Com està el meu fill quan acaba de jugar: relaxat, crispat?
o   Què cal saber a l’hora de comprar un videojoc.


Trobareu més informació en aquest blog a l’apartat de Secundària.


Us farem saber properament el dia del sopar FEAC de Nadal. Caldrà confirmar l’assistència!!


Webs interessants:

Els jocs i les joguines

Entrevista Imma Marín