dilluns, 12 de febrer del 2018

Primera trobada del curs 17-18 d'Infantil i Primària

El passat dijous, 26 d'octubre vam celebrar la primera trobada del curs amb força participació.
La intenció és que tots els i les participants surtin de la reunió amb alguna idea que els hagi enriquit, especialment en el que es refereix a d'educació dels seus fills i/o alumnes, a més a més de passar una bona estona amb persones que tenim en comú l'interès per l'educació.

Aquest curs ens trobem als espais nous del col·legi. Infantil: a la sala gran de Psicomotricitat del 1r pis, i Primària: a la Sala Steam, del 2n pis.

A continuació us deixem un petit resum del que van ser aquestes trobades.



EDUCACIÓ INFANTIL



 ARRIBA UNA NOVA REBEQUERIA 



Vam fer la primera trobada de CEF...  molt cansats de la setmana... però vam sortir renovats!!
Erem un grup nombrós, 19 persones més les tres mestres, que havíem preparat la reunió. Alguns no ens coneixíem així que ens vam presentar entre tots.


 El tema triat respon a les inquietuds proposades pels pares a l’inici de curs, així que motivats estàvem per poder-ho afrontar!!
Primer vam veure un vídeo de la Míriam Tirado que, amb molta gràcia, relata com ens sentim els pares quan es dispara un rabieta dels nostres fills:




SI ESTALLA EN RABIETA AL SALIR DEL COLE

Després de veure’l vam dividir els assistents en tres grups per poder a reflexionar sobre els motius de per què es donen les rabietes,  com resolem les rabietes en aquell moment i com les hauríem d’afrontar. Al posar-los en comú ens vam fer adonar de la importància de gestionar bé aquestes “oportunitats”... Aquests són els resultats:
 


 


 






Les reflexions i posades en comú que es van fer en petit grup i en gran grup, van ser molt enriquidores. Però per recordar de manera molt sintètica podem dir que els nostres fills tenen tanta necessitat de menjar i beure com de sentir-se grans... Necessiten de la nostra empatia!!

Caldrà doncs respectar-los en el seu creixement maduratiu natural i donar-los les oportunitats per poder pensar, intentar i provar les coses, experimentar-les, equivocar-se  o encertar  i reflexionar sobre les equivocacions. En termes més psicològics, caldrà desenvolupar les seves capacitats d’autonomia, autoafirmació, autoestima, autocontrol o disciplina personal... aspectes que s’inicien de ben petits i no acabem mai d’aprendre.




 
Per acabar, vam veure altre vídeo molt simpàtic.. que ens va fer riure i pensar alhora.

10  ERRORES QUE COMETEMOS




Gràcies i fins el 14 de novembre, a la conferència…

                                                                                        
  EQUIP  CEF D’INFANTIL
                                                                                       




EDUCACIÓ PRIMÀRIA

COM RECONDUIR LES FRUSTRACIONS DELS FILLS

El tema que vam tractar i que havien triat molts dels pares en el full d'inscripció era el mateix que el d'Infantil, però adequat a l'edat.
Vam començar amb les presentacions dels assistents. A continuació vam llegir la lectura titulada: "Quines batalles valen la pena?" que va donar peu a tractar en petits grups algunes situacions concretes que a casa o a l'escola provoquen contrarietats, frustracions en els nostres fills.
Havíem d'identificar quins sentiments ens genera als pares i proposar de quines maneres podem actuar en aquestes situacions.
El que s'havia treballat en petit grup, es va exposar al gran grup per compartir diferents maneres de veure les situacions i ampliar les estratègies a la pràctica.






Acompanyant amb galetes, vam fer una nova dinàmica:
Cada grup va aprofondir en un pàrraf diferent d'un document escrit per l'Equip de l'Observatori FAROS, de l'Hospital Sant Joan de Déu titulat: "Consells per ensenyar al teu fill a tolerar la frustració". Quan es va fer l'aportació en comú, cada petit grup s'havia convertit en "expert" en el que li havia tocat comentar en la seva part. Així es va poder aportar amplitut al tema.






Algunes de les frases:
  •  Els nens petits solen pensar que el món gira al seu voltant, que s'ho mereixen tot, i que aconseguiran al moment el que demanen. No saben esperar perquè no tenen desenvolupat el concepte del temps ni la capacitat de pensar en els desitjos i necessitats dels altres. És aleshores quan cal començar a ensenyar als nens a tolerar la frustració.
  • Alguns consells per ensenyar a tolerar la frustració: Donar exemple. L'actitud positiva dels pares a l'hora d'afrontar les situacions adverses és el millor exemple perquè els fills aprenguin a solucionar els problemes.
  • No cedir davant les enrabiades. Si els pares cedeixen davant d'elles, el nen aprendrà que aquesta és la forma més efectiva de resoldre els problemes.
  • Ensenyar tècniques de relaxació. Tots ens enfrontem a les situacions adverses d'una forma més positiva si estem relaxats.
  • Reforçar les accions apropiades del nen. És important elogiar-lo quan retardi la seva resposta habitual d'ira davant la frustració, i quan aconsegueixi emprar una estratègia adequada
  • .
Tots els participants es van emportar a casa el document sencer, per seguir meditant...

I vam acabar amb un vídeo de la Míriam Tirado de 3 minutets, identificant-nos amb ella amb un somriure a la boca. Us els recomanem.

Cuando nuestro hijo estalla en rabieta



Ens veiem a la conferència del Víctor Küppers: "Viure amb entusiasme". Recordeu que cal presentar la inscripció a l'entrada de l'acte. Més informació a la secció de l'AMPA de la pàgina web del col·legi!.

EQUIP CEF PRIMÀRIA